Sweetness in your speech talent in your mind love in your heart peace in your eyes strength in your hands & always victory in your life

Tuesday, November 25, 2014

Detox Untuk Kurus



Ada yang tahu tak pasal detox mendetox ni?
Atau dalam bahasa lain Infused Water

Sini nak cakap sikit.

Sepatutnya dah lama aku buat. Tapi dek kerana malas yang menghasut , lempar tepi je benda-benda cenggini. Disiplin mana disiplin? pastu sibuk nak flat. puih!

Detox water ni sebenarnya adalah proses mengeluarkan racun atau zat zat yang tak diperlukan dalam tubuh kita. Kadang tu ada yang sembelit lah demam lah flu lah paling menyampah overweight. Kesnya berpunca dari perut kita tak dapat cerna makanan yang kita makan tu.

Sebenarnya banyak lagi punca dia. Aku malas nak cerita sebab aku nak cakap sikit jer.

So , start from now aku kena buat. Sebenarnya dah start buat pun semalam. Guna fruit yang ada je dulu , orange mix dengan lime. Biar semalaman dalam peti sejuk then pagi tadi baru aku start minum. Fuhhhhh lawas tau kekakak ringan je perut. 

Amalkan sebulan tengok apa jadi.

Ni ada 'resepi' sikit ye kekakak sekalian.







3 comments:

  1. oo..maknanya ianya bukan hanya tuk slim la kan..

    ReplyDelete
  2. rasanya sedap x ? boleh cuba nie hu3

    ReplyDelete
  3. Nampak mcm menarik air detox ni.Bole try ni.Nice recipe

    https://www.celikvitamin.com/blog/pengedar-youth-skincare-shaklee-seluruh-malaysia-sabah-sarawak/

    ReplyDelete

Kalau rajin komen sikit

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HADIRAH IS A DREAMER NOT A DAYDREAMING PERSON